بازدید: 1088 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 11:50
0

جهش اعتبارات و صادرات در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی / فروش شرکت‌های فناور ۵ برابر شد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از رشد قابل توجه اعتبارات، افزایش چند برابری فروش شرکت‌های فناور و توسعه زیرساخت‌های نوآوری در استان خبر داد و گفت: دومین هفته نوآوری و فناوری خراسان جنوبی از ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، سید علیرضا ذوالفقاری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به برگزاری دومین هفته نوآوری و فناوری خراسان جنوبی، اظهار کرد: سال گذشته از نظر اعتبارات، یکی از دوره‌های مهم و متفاوت برای پارک علم و فناوری استان بود؛ به‌طوری‌که میزان اعتبارات ابلاغی از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شده است، افزود: با وجود محدودیت‌های اقتصادی، تمامی بودجه‌های تخصیص‌یافته جذب شده و پارک در حوزه اعتبارات با مشکلی مواجه نیست. همچنین بخشی از این منابع از محل اعتبارات استانی تأمین شده و اعتبارات خارج از مصوب نیز از ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به ۵.۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است.
ذوالفقاری با اشاره به عملکرد شرکت‌های فناور استان گفت: میزان فروش محصولات این شرکت‌ها در سال گذشته رشد چشمگیری داشته و با افزایش ۵ برابری به هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان رسیده است. به گفته وی، شرکت‌های فناور خراسان جنوبی در حوزه صادرات نیز موفق به ثبت صادرات ۵.۶ میلیون دلاری شده‌اند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش حمایت‌های مالی نیز میزان تسهیلات پرداختی به شرکت‌های فناور نسبت به سال قبل سه برابر افزایش یافته و از ۲۶ میلیارد تومان به ۸۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین این پارک توانسته رتبه نخست کشور را در جذب کامل تسهیلات تبصره ۱۸ با مبلغ ۷۲ میلیارد تومان کسب کند.
وی از توسعه زیرساخت‌های نوآوری در استان نیز خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای ۱۵ ساله برای راه‌اندازی نخستین خانه خلاق صنایع‌دستی و گردشگری در باغ اکبریه امضا شده و پیش‌بینی می‌شود این مجموعه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
ذوالفقاری همچنین به تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان اشاره کرد و افزود: سرمایه ثابت این صندوق که تا پیش از سال ۱۴۰۳ حدود ۳ میلیارد تومان بود، اکنون به بیش از ۵۸ میلیارد تومان رسیده و هدف‌گذاری شده تا این رقم در سال جاری از ۱۰۰ میلیارد تومان فراتر رود.
وی در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده پارک گفت: راه‌اندازی موزه علم و فناوری با همکاری دانشگاه بیرجند، افتتاح پلی‌کلینیک خدمات جامع پارک و تجهیز فب‌لب‌های ساخت و خلاقیت از جمله طرح‌هایی است که برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری خراسان جنوبی دنبال می‌شود.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *