سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعلام کرد تاکنون حدود ۳۵ هزار هکتار از مراتع شهرستانهای زیرکوه، قاین، نهبندان، بشرویه، درمیان و سربیشه به ملخ کوهاندار تاغ آلوده شده که با اجرای عملیات محلولپاشی و همکاری جوامع محلی، نزدیک به ۱۷ هزار هکتار از این اراضی بهطور کامل کنترل و پاکسازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،کرباسچی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود 35هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستانهای زیرکوه و قاین ،نهبندان، بشرویه ،درمیان و سربیشه به ملخ کوهاندار تاغ آلوده شدند .
وی افزود: با انجام عملیات محلول پاشی با همکاری جوامع محلی و دهیاران تاکنون حدود 17 هزار هکتار بهطور کامل کنترل و پاکسازی شده است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی همچنین از همراهی مردم محلی و بهرهبرداران مراتع قدردانی کرد و گفت: مشارکت جوامع محلی در شناسایی کانونها و اجرای بهموقع عملیات مقابله، نقش مؤثری در مهار این آفت دارد.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی