معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی از رفع 4 نقطه پرحادثه طی سال گذشته خبرداد،
به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی، سیدمحمد فرخی معاون راهداری این اداره کل گفت ، با هدف افزایش ایمنی و کاهش حوادث جادهای، اقداماتی اساسی در زمینه حذف و اصلاح نقاط پرحادثه و بهبود زیرساختهای جادهای استان طی سال گذشته انجام داده است.
وی افزود در این مدت، 73 نقطه پرحادثه شناسایی و با انجام اصلاحات لازم، ایمنی عبور و مرور در این نقاط به طور قابل توجهی افزایش یافته است. هدف از این اقدام، کاهش تصادفات و حفظ جان مسافران و رانندگان در جادهها بوده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی در خصوص نقاط پرحادثه شناسایی شده در استان گفت : این نقاط بر اساس آمار تصادفات، بررسیهای میدانی و نظرات کارشناسی انجام شده است.
فرخی ادامه داد در وهله اول به عنوان اقدام اولیه تمامی نقاط اشکارسازی و نصب علائم آن انجام و سپس از سال 1401 تا کنون 18 نقطه از این نقاط از محل اعتبارات ملی و استانی و 8 نقطه از نقاط مصوب ملی در مجموع 26 نقطه پرحادثه با انجام اصلاحات لازم رفع شده اند.
وی با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی رانندگان و مسافران انجام میشود، یاداور شد: طی برنامهریزی صورت گرفته پیش بینی می شود در سال جاری 6 نقطه دیگر نیز رفع شود.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی