رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان جنوبی از جذب بخش عمده اعتبارات هزینهای و رسیدن جذب عمرانی به ۶۰ درصد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،علی بهدانی امروز در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: با همکاری دستگاههای اجرایی و هماهنگی با دیوان محاسبات، تقریباً تمامی اعتبارات هزینهای استان جذب شده و تنها موارد محدودی باقی مانده که طی روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
وی افزود: در حوزه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای نیز با برگزاری جلسات تخصصی و پیگیریهای مستمر، روند جذب شتاب گرفته و امیدواریم با تأکید استاندار و تلاش مدیران دستگاهها، میزان جذب در این بخش نیز بهطور کامل محقق شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان جنوبی با اشاره به در پیش بودن ابلاغ اعتبارات سال ۱۴۰۵، گفت: دستگاههای اجرایی باید با قید فوریت نسبت به تکمیل اطلاعات و شاخصهای مورد نیاز اقدام کنند تا فرآیند برنامهریزی سال آینده با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.
بهدانی همچنین بر اهمیت ارائه آمار دقیق در تصمیمگیریهای کلان تأکید کرد و ادامه داد: هرچه دادهها و اطلاعات آماری دقیقتر باشد، شرایط برای برنامهریزی و اتخاذ تصمیمات مؤثرتر در سطح استان فراهمتر خواهد شد.
وی با بیان برخی شاخصهای آماری استان تصریح کرد: خراسان جنوبی با وسعتی بیش از ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع، سومین استان پهناور کشور است و با وجود جمعیت کمتر نسبت به میانگین کشوری، در برخی شاخصها از جمله نرخ بیکاری عملکرد مطلوبی داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، نرخ بیکاری استان در فصول اخیر کمتر از میانگین کشوری بوده و در برخی مقاطع جزو استانهای با پایینترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.
بهدانی در پایان با قدردانی از مشارکت مردم در طرحهای آماری، گفت: اجرای موفق طرح سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن با پیشرفت بیش از ۱۰۰ درصدی در استان، نشاندهنده همکاری مطلوب مردم و تلاش نیروهای اجرایی در این حوزه است.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی