بازدید: 826 نفر نویسنده: سید علی اسلامی استان ۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 10:24
0

نه به زباله در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

در راستای روز زمین پاک محوطه ورودی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از هرگونه زباله پاکسازی شد ودراین سازمان طرح تفکیک زباله های اداری در حال اجراست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،محمد زنگنه در جریان پاکسازی زمین پاک در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهارداشت: روز جهانی زمین پاک یکی از رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

مسئول ایمنی و بهداشت ومحیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: روز جهانی زمین پاک که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

زنگنه با بیان اینکه زمین پاک میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده و وظیفه ما حفظ آن به عنوان امانتی برای سپردن به آیندگان است افزود: زمین پاک بدهی ما به آیندگان است.

وی گفت: باید به گونه‌ای از هوا، زمین، آب و سایر منابع خدادادی بهره برداری کنیم که آیندگان از ما به نیکی یاد کنند و پاک بودن زمین نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است و چه خوب است که این مشارکت از سنین پایین و در مقاطع دانش آموزی فرهنگ سازی شود.

مسئول ایمنی و بهداشت ومحیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: برگزاری روز زمین پاک، حفظ کردن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها است در واقع از آنجایی که زمین همواره با پیشرفت تکنولوژی‌های نوین در معرض خطر و آسیب‌هایی است که در آینده سلامت جوامع مختلف را در هر نقطه از دنیا به چالش خواهد کشید، نامگذاری چنین روزی برای فرهنگ سازی از ضروریات بود. در این راستا به همت تعدادی از پرسنل سازمان منطقه ویژه اقتصادی به مناسبت هفته زمین پاک محوطه جلوی سردرب منطقه از زباله پاکسازی شد.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این برنامه گرامیداشت هفته زمین پاک و همچنین فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست و آلوده نکردن زمین توسط زباله ها و پسماندهای تجزیه ناپذیر است.

مسئول ایمنی و بهداشت ومحیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امید است که با استمرار این گونه برنامه‌های زیست محیطی و توجه تمامی دست اندرکاران واحدهای سرمایه گذاری در سال جدید عزم جدی در زمینه تفکیک و مدیریت زباله پیش آید تا ما نیز سهمی هرچند کوچک در حفظ زمین و محیط زیستمان داشته باشیم.

زنگنه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این واحد ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط واحد ایمنی و بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در سازمان بود که در این طرح زباله‌های اداری اعم از کاغذ، مقوا و پلاستیک، شیشه و فلز تفکیک و به مراکز مجاز بازیافت زباله تحویل داده می‌شود.

وی از حضور دو پیمانکار جمع‌آوری زباله در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد و افزود: دو پیمانکار جمع آوری زباله در دو سایت مرکزی و مرزی به صورت مثتمر قرارداد منعقد شده که کار جمع اوری ودفع زباله را انجام می‌دهند

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *