بازدید: 1211 نفر نویسنده: سید علی اسلامی استان ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ | 13:07
0

شب های مقاومت بیرجندی ها و پاسخگویی مسئولان/ مدیر عامل منطقه ویژه پاسخگوی مردم

شب های اقتدار بیرجند حال وهوای پاسخگویی مسئولان به مردم را دارد، در فضایی ساده وصمیمی مردم علاوه براینکه به خیابانها می آیند مسئولان هم پشت میز های پاسخگویی حاضر میشوند تا با پاسخگویی،فاصله بین مدیران ومردم کوتاه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، دل‌های مردم بیرجند در هشتمین شب از چله دوم انقلاب ومقاومت، به یاد رهبر شهید انقلاب و شهدا تپید.
مسئولان دوشادوش مردم در خدمت‌رسانی و موکب‌داری حاضرند و با دل‌هایی سرشار از عشق و باور، ارادت خود را به ساحت والای شهدا ابراز کردند.
سرمایه‌های اجتماعی کشور این شب‌ها در خیابان هستند؛ سرمایه‌هایی که جنسشان از طلا و نفت نیست، از جنس غیرت، تعهد و ایمان است.
شب دامن‌اش را بر خیابان گسترده است و همانند هر بار مأموریت تازه ستاره‌ها در آسمان کویری بیرجند واستان خراسان جنوبی آغاز شده است. مأموریت شهادت دادن بر خروشی که از حنجره کویرنشینان از نهبندان تا طبس می‌پیچد.
گویی مردم در هشتمین شب از چله دوم مقاومت شب‌های خیابانی واژه‌های «خستگی» و «پایان» را از حافظه تاریخ پاک کرده‌اند. این خیابان‌ها دیگر فقط معبر عبور و مرور نیستند؛ اینجا گنجینه‌ای از تپش و تعهد است. سرمایه‌های اجتماعی کشور شب‌ها در خیابان هستند؛ سرمایه‌هایی که جنسشان از طلا و نفت نیست، از جنس «غیرت» و «ایمان» است.
استقرار میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی،هم که ابتکاری است که برای نخستین‌بار در کشور عملیاتی شده، این شب‌ها میدان را به فضایی برای گفت‌وگوی بی‌واسطه و بی‌تشریفات تبدیل کرده است و به‌جای راهروهای ادارات و سالن‌های جلسات، اینجا در میان جمعیت، مدیران یکی پس از دیگری پشت میز می‌نشینند؛ از استاندار و معاونانش تا مدیران کل و حتی فرماندهان نظامی و انتظامی همه هستند.

حضور مسئولان هر شب از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود و مردم می‌دانند که پرسش‌هایشان را باید امشب با چه دستگاهی در میان بگذارند و این اطلاع‌رسانی سبب شده مخاطبان با آمادگی بیشتری به سراغ میزها بیایند؛ هر کسی با پرونده‌ای ذهنی از مشکلات، امیدی، یا حتی نقدی بی واسطه با مسئولان ارتباط برقرار می‌کند.

استقبال مردم از این طرح ابتکاری بی‌نظیر ات و مردم بی‌هیچ واهمه و فاصله‌ای جلو می‌آیند، گفت‌وگوها گرم و کوتاه اما عمیق است.

جوانی از سختی یافتن شغل می‌گوید، کشاورزی از مسیر دشوار گرفتن مجوز تولید سخن می‌گوید، آن‌طرف‌تر بحث مسکن و تسهیلات داغ است؛ پدری از خانه‌دار شدن خودش گلایمند است و مادری نگرانی‌اش را درباره مسیر تحصیل فرزندش در سامانه شاد مطرح می‌کند.
حرف‌هایی که معمولا در قالب نامه‌نگاری، پیگیری‌های اداری و هفته‌ها رفت‌وآمد بیان می‌شود، حالا در چند دقیقه رودررو و بی‌واسطه مطرح می‌شود.

از استاندار خراسان جنوبی تا مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شب‌ها شخصا در میدان حضور دارند، چه پشت میز و چه در دل میدان پای صحبت مردم می‌نشینند و در موکب‌های مختلف و در دل اجتماع هم با مردم گفت‌وگو می‌کنند
خنکای نسیم کویر بر دل شبهای بیرجند می وزد،و می‌خواهد از سجاده آسمان، تکه‌ای ابر برباید. در میانه خروش باد، پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران، این پرچم عزیزمان، که در دستهای کودکان،نوجوانان،سالمندان وحتی خردسالان به اهتزار درآمده است. این پرچم «جلوس» کرده بر قلب‌های‌مان یک مرد بیرجندی زمزمه می‌کند: این پرچم هرگز بر زمین نمی‌افتد؛ چون اینجا بیرجند است سرزمین مردمانی که در صحنه های مختلف در دفاع از انقلاب وکشور در صحنه حاضرند و جان فدا می‌کنند.

این شبها در بیرجند حیدر حیدر دیگر فقط یک شعار نیست؛ ترجیع‌بند عاشقانه شهری است که خیابان‌هایش را به نام علی(ع) و حسین(ع) زینت بخشیده و امشب، کوچه‌هایش را برای «سید علی» و «سید مجتبی» مفروش کرده است.
حضور چهره‌های مردمی، جوانان مؤمن، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از خادمان فرهنگی، این محفل را به جلوه‌ای ماندگار از اتحاد، معنویت و روح انقلابی تبدیل کرد.
حضور مردم در خیابان‌ها در لحظات سرنوشت‌ساز تاریخ، همواره نماد اتحاد، ایستادگی و عشق به میهن بوده است.
ملت‌هایی که در برابر تهدیدها و بحران‌ها صف واحدی تشکیل می‌دهند؛ در واقع از استقلال و امنیت خود دفاع می‌کنند، نه تنها با سلاح، بلکه با اراده و حضور خودشان اهمیت این حضور زمانی دوچندان می‌شود که دشمنان بیرونی یا فرصت‌طلبان داخلی بخواهند از شکاف‌های اجتماعی بهره ببرند؛ در چنین شرایطی، حضور آگاهانه و منسجم مردم در صحنه، پیامی روشن به دشمنان می‌فرستد: ایران کشوری است که ریشه در همبستگی و وحدت ملی دارد
در واقع، وحدت و حضور مردمی، بزرگ‌ترین سرمایه امنیتی هر کشور است و نشان می‌دهد که دفاع از میهن، مسئولیتی همگانی است؛ مسئولیتی که با حضور به موقع و همدلی معنا می‌یابد.

میز خدمت به پاس میدان‌داری مردم
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم در صحنه‌های مختلف همواره نقش‌آفرینی واقعی داشته‌اند، اظهارکرد: حضور پررنگ مردم در این اجتماعات اخیر نشان داد که آنان همواره چند قدم از مسئولان جلوتر حرکت می‌کنند و همین موضوع مسئولیت ما را برای خدمت‌رسانی صادقانه و پیگیری مطالبات آنان سنگین‌تر می‌کند
زارعی افزود: هدف از برپایی این میز خدمت آن است که مسئولان به صورت مستقیم و بی‌واسطه پای صحبت‌های مردم بنشینند و بخشی از دِینی را که نسبت به مردم دارند، ادا کنند.
زارعی با بیان اینکه بسیاری از درخواست‌ها و مطالبات مطرح شده در این میز، در حوزه‌های اشتغال، حمایت از واحدهای تولیدی، است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با پیگیری جدی این مطالبات گرهی از مشکلات مردم باز کنیم و پاسخ مناسبی به درخواست‌های آنان بدهیم.

وی عنوان کرد: حتی در شرایط خاص و ایامی که کشور با تهدیدها و فشارهای مختلف مواجه است، خدمات‌ رسانی به مردم متوقف نشده و تمامی دستگاه‌های اجرایی، پاسخگوی مطالبات مردم هستند.
امشب هم گذشت. خورشید فردا باز هم طلوع خواهد کرد و بر پیکر استوار مردمی خواهد تابید که در دل شب، چراغ حمایت از سلاله خامنه‌ای را روشن نگه می‌دارند. جهان بداند: این پرچم هرگز بر زمین نخواهد افتاد.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *