بازدید: 941 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۲۳ فروردین ۱۴۰۵ | 11:27
0

نقش ستاد تنظیم بازار در امنیت ملی کمتر از شورای تأمین نیست

استاندار خراسان جنوبی با تشبیه فعالیت ستاد تنظیم بازار به خاکریز اول جنگ اقتصادی، از ابلاغ مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای تغییر ساختار انبارداری کالاها خبر داد و بر ممنوعیت خروج گندم و اقلام اساسی از مرزهای استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، سید محمدرضا هاشمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، ضمن قدردانی از اقتدار تیم مذاکره‌کننده و نیروهای مسلح در صیانت از جایگاه نظام، اظهار داشت: آرامش امروز بازار مرهون تلاش جهادی مدیرانی است که نقششان در ایجاد امنیت روانی جامعه، کمتر از نیروهای نظامی و امنیتی در مرزها نیست.

استاندار با اشاره به تهدیدات دشمن صهیونیستی و ضرورت حفاظت از ذخایر حیاتی، تصریح کرد: طبق مصوبه ۱۹ شورای عالی امنیت ملی، مقرر شده است که وزارت صمت و جهاد کشاورزی به‌جای استفاده از انبارهای بزرگ و متمرکز، به سمت «کوچک‌سازی و پراکندگی انبارها» حرکت کنند. این یک دستور حاکمیتی برای پدافند غیرعامل است تا با توزیع کالاها در موقعیت‌های مختلف مکانی، آسیب‌پذیری ذخایر استراتژیک در برابر حملات احتمالی دشمن به حداقل برسد.

هاشمی ضمن تجلیل از غیرت تولیدکنندگان و مرغداران استان که با وجود سختی‌ها، جوجه‌ریزی را به بیش از ۷۰ درصد رسانده‌اند، گفت: نقش تولیدکننده‌ای که برای حفظ ثبات بازار پای کار می‌ماند، کمتر از رزمنده‌ای نیست که موشک را به سمت قلب رژیم صهیونیستی شلیک می‌کند.

وی تأکید کرد که کار در این ستاد نباید صرفاً اداری باشد، بلکه نیازمند «نگاه دلی» و ایثارگرانه است.وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از ۵۵ هزار تن گندم در استان و چالش قیمت تضمینی، دستور داد: تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد گندم تولیدی از استان خارج شود. فرمانداران و دستگاه‌های نظارتی باید با بسته‌های تشویقی و نظارت دقیق، مانع خروج این کالای استراتژیک شوند.

همچنین در خصوص بسته‌های معیشتی و موکب‌ها، تأکید کرد که نباید از ذخایر برنج و روغن استراتژیک استان هزینه شود، بلکه باید با مدیریت منابع نقد و مشارکت مردمی، این ذخایر برای شرایط بحرانی حفظ گردد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به الگوگیری از دوران دفاع مقدس، از تشکیل ستاد پشتیبانی با مشارکت بخش خصوصی و اتاق اصناف خبر داد و گفت: همان‌طور که در شب اربعین و ایام نیمه شعبان با مدیریت جهادی، بیش از ۴۰ ایستگاه صلواتی و پشتیبانی فعال شد، امروز هم باید با همان روحیه در صحنه باشیم. وی افزود: وفاداری مردم و مدیریت هوشمندانه خانواده‌ها در خرید به اندازه نیاز، بزرگترین پشتوانه ماست و مدیران نباید از این مردم عقب بمانند.

هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه «موفقیت‌های فعلی نباید موجب غفلت شود»، خاطرنشان کرد: مدیران کل باید نظارت بر شهرستان‌ها را در اولویت قرار دهند. هیچ مدیری نباید منتظر تشکیل جلسه بماند؛ به محض مشاهده کوچکترین اختلال در تأمین کالایی مثل روغن یا برنج، باید سریعاً ورود میدانی کرده و مشکل را حل کنند.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *