محفل شعرخوانی «نیمکتهای آسمانی» به مناسبت چهلمین روز شهادت مظلومانه دانشآموزان مدرسه شجره طیبه میناب، روز پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ با همت اداره کل کتابخانههای استان خراسان جنوبی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، این ویژه برنامه فرهنگی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این دانشآموزان شهید برپا شد. این محفل، با حضور علی ظهوری، سرپرست اداره کل کتابخانههای استان برگزارشد.
علی ظهوری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید و دانشآموزان شهید میناب، برگزاری این جلسات ادبی را ادامه راه جهاد دانست و اظهار داشت: «آنچه از ذهن شاعران تراوش میکند ماندگار خواهد بود و این امر در کنار مبارزه جهادگران اسلام، ماندنی است.» وی همچنین افزود که در کنار رزمندگی جهادگران، نهادهای فرهنگی نیز با برگزاری این برنامهها در عرصه فرهنگ، چهل شب پا به پای مردم، مسئله «تعلق ملی» را زنده نگه داشتهاند.
در این محفل ادبی،مریم عابدینی رئیس شهرستانبیرجند ،کتابداران وکارشناسان ستادی اداره کل، حضور داشتند و جمعی از شاعران آیینی از جمله حسامی، شباب، علی عباسی، حسین محمددوست، حامد رضازاده و دیگر شاعران، به همراه اعضای فعال محافل ادبی، خادمیاران رضوی و مداحان اهلبیت (علیهمالسلام) در رثای شهدای دانشآموز میناب و در سوگ رهبر شهید، اشعار خود را قرائت کردند.
در این میان، حسامی، مدیر کانون ادبی خادمیاران رضوی در استان خراسان جنوبی، سرودههای خود را در رثای رهبر شهید و دانشآموزان شهید میناب با مضامینی همچون وفاداری به مسیر ایشان و ایستادگی در برابر دشمن قرائت کرد.
همچنین مائده صبوحی، از اعضای کتابخانه شهید بصیریپور بیرجند، سرودهای از محمدکاظم کاظمی در سوگ کودکان میناب خواند. حسین محمددوست، از شاعران و اعضای فعال خادمیاران رضوی، نیز شعری در سوگ ایران قرائت نمود.
در ادامه، طوبی یوسفی، از شاعران استان و نیز همسر شهید ابراهیم نادی (از شهدای جنگ ۱۲ روزه)، سروده خود را خواندند.
محمد عارف فروتنی، دانشآموز کلاس دوم، نیز شعری کوتاه در سوگ کودکان میناب از سروده های خود قرائت کرد.
از دیگر شاعرانی که در این محفل حضور داشتند و به قرائت اشعار خود پرداختند، میتوان به شباب، حامد رضازاده و انسیه کریمی اشاره کرد.
علی عباسی نیز اشعار دلنشینی را در سوگ رهبر شهید قرائت نمود.
این محفل معنوی با مداحی میثم محمددوست و مسعود کوچی، از مداحان شهرستان، به پایان رسید. در پایان مراسم، از حضور گرم شاعران، مداحان و استعدادهای ادبی کتابخانهها توسط اداره کل کتابخانههایعمومی استان خراسان جنوبی تقدیر و هدایایی اهدا شد.
شایان ذکر است که محفل شعرخوانی «نیمکتهای آسمانی» به همت نهاد کتابخانههای عمومی کشور، به صورت همزمان در کتابخانههای منتخب سراسر کشور برگزار گردید.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی