سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان گفت :به منظور حفظ و احیای مراتع خراسان جنوبی، مناطق تحت پوشش عملیات اصلاحی و احیایی در سطح ۴۴۰هزار هکتار قرق شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مهدی کرباسچی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: این اقدام با هدف حفاظت از خاک و پوشش گیاهی و افزایش کیفیت علوفه مرتعی انجام شده است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت این اقدام، بر لزوم حفظ منابع طبیعی و مشارکت دامداران در احیای مراتع تاکید کرد.
مهدی کرباسچی گفت :این اقدام به منظور بهرهبرداری پایدار از این منابع حیاتی در آینده انجام شده است.
وی همچنین بر حساسیت و شکنندگی وضعیت خاک و پوشش گیاهی در آغاز فصل رویش تاکید کرد و از دامداران و بهرهبرداران خواست تا با رعایت این محدودیتها، در حفظ و احیای مراتع مشارکت کنند.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی