بازدید: 1470 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۱۹ اسفند ۱۴۰۴ | 15:24
0

مدارس سنگر مقاومت و کانون امیدآفرینی هستند

هاشمی بر تداوم آموزش و آمادگی کامل نهادها در شرایط جنگی تأکید کرد.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار خراسان جنوبی، امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حال و هوای ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام و گرامیداشت یاد امام راحل و امام شهید، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، به تحلیل شرایط حساس کنونی و وظایف دستگاه‌های اجرایی پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شرایط دشوار و داغ سنگین شهادت رهبر فقید انقلاب، انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای را موجب تسکین قلوب و برکت نظام دانست و تأکید کرد: «با صبر و رزم صحیح، این غده سرطانی استکبار را به زانو درخواهیم آورد.»

هاشمی با صراحت اعلام کرد که کشور در وضعیت عادی نیست و شرایط، شرایط جنگی است. وی افزود: «هر مدیری باید در حوزه خود با جدیت و رقابت کار کند. نیروهای هوافضا، ارتش و مرزبانان ما در سنگرها جانفشانی می‌کنند و ما نیز در سنگر خدمت نباید کوتاهی کنیم. تعطیلی در قاموس ما معنا ندارد و حتی در روزهای تعطیل تقویمی، کارها باید با قوت پیگیری شود تا مردم احساس کنند مسئولان در کنارشان هستند.

استاندار با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نباید کوچکترین نگرانی برای تحصیل فرزندانشان داشته باشند، تصریح کرد: «حتی اگر یک هزارم درصد احتمال دوری از مدرسه باشد، باید با بستر شبکه شاد و ابزارهای الکترونیکی جایگزین شود. معلمان عزیز ما که همواره دلسوزتر از ما بوده‌اند، باید در کلاس‌های درس به شبهات دانش‌آموزان پاسخ دهند و تبیین کنند که ما شروع‌کننده جنگ نبوده‌ایم، اما در مقابل پیمان‌شکنانی که به کودک و پیر رحم نمی‌کنند،

وی بر ضرورت صرفه‌جویی و ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک تأکید کرد و گفت: «ذخایر برنج، روغن، مرغ و آرد به وفور وجود دارد، اما باید برای شرایط اضطراری مدیریت شوند. در حال حاضر زمان توزیع بی‌رویه نیست؛ باید منابع را حفظ کنیم تا در صورت آسیب به زیرساخت‌ها، دچار مشکل نشویم.»

هاشمی در پایان با تمجید از روحیه بالای مردم و عشایر استان که برای حضور در میدان نبرد ابراز آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: «دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی و هدف قرار دادن پایتخت، مردم را بترساند، اما حضور حماسی مردم در میدان‌هایی چون میدان انقلاب تهران، نشان داد که این ملت پشتیبان نظام است. ما شهروندان غیرنظامی دشمن را هدف قرار نمی‌دهیم، اما ضربات ما به مراکز نظامی دشمن چنان کاری بوده که سکوت خبری آن‌ها را در پی داشته است.»

وی از مدیران خواست با نظارت میدانی، اجازه ندهند در خدمات‌رسانی به مردم به‌ویژه در بخش‌های بانکی، آموزشی و بهداشتی خللی ایجاد شود.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *