استاندار خراسان جنوبی گفت: همکاری اصناف و اتحادیهها در مدیریت بازار استان قابل تقدیر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تأکید بر لزوم مدیریت دقیق بازار و تأمین کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید ضمن پرهیز از خروج کالاهای مصرفی از مرزهای استان، نظارت ها در این زمینه با جدیت بیشتری دنبال گردد.
وی با اشاره به اهمیت کنترل بازار افزود: دستگاههای نظارتی و مسئولان مرتبط باید با دقت بیشتری موضوع انبارها را رصد کنند و با هرگونه احتکار یا نگهداری غیرمنطقی کالاها برخورد قانونی و قاطع انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی همچنین با تأکید بر نقش مهم مدیریت مصرف در خانوادهها، خاطرنشان کرد: کاهش خریدهای هیجانی در تنظیم بهتر بازار اثرگذار است.
هاشمی با قدردانی از همکاری اصناف و اتحادیهها در مدیریت بازار استان، اظهار داشت: اولویت اصلی ما تأمین نیازهای مردم و حفظ آرامش بازار است و در این مسیر همراهی اصناف، اتحادیهها و دستگاههای نظارتی قابل تقدیر میباشد.
وی با اشاره به اهمیت برنامهریزی در حوزه تأمین کالاهای اساسی از جمله مرغ و آرد گفت: در شرایط فعلی باید با مدیریت دقیق تولید و توزیع، از بروز کمبود در بازار جلوگیری شود و هرگونه تصمیم در این حوزه با بررسی کارشناسی و بر اساس نیاز واقعی استان انجام گیرد.
استاندار خراسان جنوبی همچنین بر ضرورت صرفهجویی و افزایش بهرهوری در حوزه مصرف آرد تأکید کرد و افزود:لازم است با ارتقای کیفیت تولید و کاهش هدررفت، مدیریت بهتری در مصرف داشته باشیم.
هاشمی با اشاره به شرایط اقتصادی و ضرورت حمایت از کسبه و فعالان بازار گفت: در عین حال که باید نظارت بر قیمتها و خدمات افزایش یابد، لازم است شرایط فعالیت کسبه نیز در نظر گرفته شود تا فشار مضاعفی بر فعالان اقتصادی وارد نگردد.
وی همچنین بر استمرار جلسات هماهنگی و نظارت میدانی تأکید کرد و با قدردانی از تلاشهای ستاد تنظیم بازار، دستگاههای نظارتی، نیروهای نظامی و امنیتی و مجموعه اصناف استان متذکر شد: با همدلی و همکاری همه دستگاهها میتوان بازار را به خوبی مدیریت و رضایت مردم را به عنوان مهمترین اولویت دنبال کرد.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی