بازدید: 807 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان بیرجند ۱۶ اسفند ۱۴۰۴ | 09:38
0

حضور پرشور مردم بیرجند در سوگ رهبر معظم انقلاب

در پی خبر تلخ شهادت رهبر معظم انقلاب، مردم شهر بیرجند در اقدامی خودجوش و پرشور، هر شب با حضور در خیابان‌های شهر، به سوگ نشستند و بار دیگر وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی ثابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،در این شب ها بیرجند دیگر یک شهر نبود؛ یک فریادِ ممتد بود که از نایِ سوخته‌ی هزاران عاشق برمی‌خاست تا لرزه بر اندامِ عاملانِ ترور قائد امت و شهدای وطن بیندازد.

در بلوار معلم، میدان ابوذر سیل جمعیت مانند رودخانه‌ای خروشان بود که مشت‌های گره‌کرده مردم در این شب های پیاپی آسمان را می‌شکافت و لرزه بر خیابان می‌انداخت.

جمعیت یکصدا و با آهنگی که لبریز از حماسه بود، فریاد می‌زدند: «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و می گفتند: می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم

پیام مردم بیرجند به جهانیان

در میان جمعیت، شعارهای مختلفی از جمله “ما پشت نظام هستیم”، “رهبر ما شهید شد، ولی ما زنده‌ایم” و “مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل” سر داده شد. این شعارها نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی انقلابی و تعهد مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

در میان جمعیت مادری که همراه با کودک خردسالش آمده بود گفت: ما از ترور نمی‌ترسیم. آمده‌ایم بگوییم که برای این راه، از جان و فرزندمان می‌گذریم. حرفِ ما همان است که جمعیت فریاد می‌زنند: می‌میریم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: این تروریست‌های بزدل فکر کردند با ترور مقتدای ما، کار تمام شد؟ خیر! حالا تازه نبردِ اصلی شروع شده. می‌کشیم، می‌کشیم، ترامپِ آدمکش رو! این پیامِ تمامِ مادرانِ این سرزمین است.

تنوع حضور شهروندان بیش از همه به چشم می‌خورد از هر تیپ و عقیده‌ای و هر گروه سنی در میان جمعیت دیده می‌شود رخی از شهروندان به صورت خانوادگی در این راهپیمایی شرکت کرده بودند با نوزادان در آغوش تا نشان دهد هر چه دشمن ضربه بزند این ملت قوی تر می‌شود

سوگ حماسی کفن پوشان بیرجند در فراق رهبر شهیدشان

این شب ها صحنه‌های بی نظیری از عشق و ارادت شهروندان کفن پوش بیرجندی در شب های سوگواری رهبر عزیزمان دیده می شود

کفن‌هایی که هر روز به صورت خودجوش توسط بانوان این شهر دوخته و مزین به شعار لبیک یا خامنه‌ای می‌شود، این بار دختران و پسران دهه نودی و دهه هشتادی بیش از سایرین برای دریافت کفن مشتاق‌تر بودند، البته در این بین کودکان کفن پوش هم به چشم می‌خوردند.

یکی از جوانان بیرجندی که 20 سالی بیشتر سن نداشت گفت: ما با تمام وجود از نظام و این کشور دفاع می کنیم و شهادت رهبر ما باعث

نمی شودکه ما از پای بیفتیم ما به دنیا نشان می‌دهیم که مردم ایران، پای نظام خود ایستاده‌اند و آن را رها نخواهند کرد

وی ادامه داد: چند شب است که خواب به چشم‌مان نیامده. این کفن را پوشیده‌ام تا تمامِ دنیا بدانند که ما پیروان رهبریم و از خون او نمی‌گذریم. دشمن بداند که وقتِ حساب‌رسی رسیده و ما از خون رهبر محبوبمان نمی گذریم و تا آخرین قطره خون خود پای این نظام خواهیم ایستاد.

این شب ها حضور پرشور مردم بیرجند در سوگ رهبر معظم انقلاب، بار دیگر نشان‌دهنده‌ی تعهد و پایبندی آنها به نظام و انقلاب اسلامی بود.

بدون شک این رویداد، پیامی قوی به جهانیان فرستاد که مردم ایران، پشتیبان نظام خود هستند و آن را رها نخواهند کرد.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *