مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:در دولت چهاردهم 10قرارداد سرمایه گذاری در دوسایت مرکزی ومرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی منعقد شده است.
به گزارش پایگاه خبری نگاه خراسان جنوبی؛ حسین زارعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اشتغالزایی ایجاد شده از ابتدای تاسیس تاکنون گفت: در دوسایت مرکزی و مرکزی به صورت مستقیم برای200نفر ،واحدهای مستقر دردو سایت مرزی ومرکزی دوهزارو25نفر، شغل ایجاد شده است.
زارعی ادامه داد: اشتغال روزانه نیروهای خدماتی «کارگی، جرثقیل، لیفتراک» میزان استغال ایجاد شده بین هزارو570 تا دوهزارو570 نفراست .
وی بیان داشت:از ابتدای فعالیت منطقه تاکنون به صورت غیر مستقیم در دوسایت مرکزی ومرزی با توجه به خدمات صادراتی به کشور افغانستان، در قالب کارشناسان تکنسین ها پیمکانکاران کارگران ناوگان حمل ونقل تعداد 5هزارو500 نفر فعالیت کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد پرسنل شاغل در این سازمان در مرز ماهیرود 57نفر بوده که از این تعداد 35نفر بومی منطقه اند وتعداد پرسنل واحدهای مستقر در مرز 572 نفر اند وهمچنین روزانه بیش از 70دستگاه جرثقیل ولیفتراک از افراد بومی منطقه وهمچنین حدود هزارو500 الی دوهزارو500 کارگر جهت تخلیه وبارگیری از افراد بومی در منطقه ویژه اقتصادی تردد دارند.
زارعی افزود: درحال حاضر تعداد 8 مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش 8498305 دلار «هشت میلیون و 498هزارو 305 دلار »و یک مجوز سرمایه گذاری با ارزش 2100000یورو «دومیلیون و100 هزار یورو»توسط سازمان سرمایه گذاری وکمکهای فنی ایران برای واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صادر شده است وهمچنین تعداد 5 پرونده دیگر برای صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تشکیل ومراحل اداری ان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در دولت چهاردهم 10 قرارداد سرمایه گذاری در دو سایت مرکزی ومرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی منعقد شده است .
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی