بازدید: 2117 نفر نویسنده: فاطمه زهرا قاسمی متفرقه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ | ۱۷:۲۴
0
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

پروژه راه آهن از برنامه زمان بندی شده عقب نیست

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پیشرفت پروژه راه آهن استان از برنامه زمان بندی شده عقب نیست.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی؛ میر محمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در همراهی با استاندار  در بازدید از قطعات ۱۳ و ۱۴ راه آهن واقع در شهرستان سربیشه وضعیت و پیشرفت کار در این دو کارگاه را تشریح کرد و توضیح داد: قطعه ۱۳ به طول ۵۵ کیلومتر و قطعه ۱۴ با ۶۰ کیلومتر طول از شهرستان سربیشه می گذرد که مطالعات جانمایی ایستگاه مسافربری این بخش هم در دست اجرا است  در قطعه ۱۳ عملیات خاک برداری در حال انجام است و ۹ درصد  پیشرفت دارد در این مسیر احداث تونل و دو پل نیز طراحی شده است.

وی قطعه ۱۴ راه آهن در مقایسه با دیگر قطعات پروژه راه آهن استان، پیشتاز و جلوتر عنوان واضافه کرد: حجم مطالبات پیمانکاران در این دو قطعه سه هزار میلیارد ریال بوده اما کار اجرایی در دست انجام است  و با وجود حجم تعهد مالی، پیمانکاران از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستند با این وجود همه کارگاه ها تجهیز ، ماشین آلات مستقر و نیروی انسانی تامین شده و فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، میزان مطالبات پیمانکاران در پروژه راه آهن خراسان جنوبی را ۱.۵ همت اعلام کرد و افزود: پیگیری‌هایی برای تامین مالی این پروژه انجام و بیش از یک همت در دولت چهاردهم تزریق شده است و همچنان پیگیری‌ها برای

تامین اعتبار ادامه دارد چرا که دولت بر تامین مالی راه آهن خراسان جنوبی به عنوان پنج پروژه پیشران اقتصادی وزارت راه و شهرسازی تاکید دارد.

مودی پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن استان را ۲۰ درصد عنوان و تصریح کرد: به لحاظ برنامه زمان بندی عقب نیستیم زیرا پیمانکاران در دو سال گشذته را صرف تجهیز کارگاه و تهیه نقشه اجرایی کرده که حجم آن ۵۰ هزار متر مربع است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تامین به موقع منابع مالی مورد نیاز، برنامه اجرایی پروژه راه آهن برای تکمیل تا سه سال آینده محقق شده و خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور متصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان این که پروژه راه آهن خراسان جنوبی معارض و مانع پیشرفت کار، ندارد گفت: با وجود اینکه پروژه در برخی مناطق از زمین‌های کشاورزی عبور می کند اما مردم و نهادهای مربوطه همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

مودی بیشترین حجم تونل و پل در پروژه راه آهن خراسان جنوبی را مربوط به محور بیرجند- قاین به دلیل ساختار جغرافیایی آن دانست و گفت: این محور شامل قطعات ۱۹ و ۱۸ می شود که جزو نقاط سخت است و اما ۹ و ۱۰ کیلومتر طول دارد.

 

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی
نویسنده
فاطمه زهرا قاسمی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *