مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: از پنچ میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت بارندگی های ابتدای امسال، یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار جبران مصوب شده است.
به گزارش نگاه از مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ،پیش از ظهر امروز سه شنبه جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی به صورت مشترک با کارگروه مصرف انرژی برگزار شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به شروع بارندگی ها از عصر امروز ، از بروز سرمای شدید و کاهش 10 تا 15 درجه ای هوا در اواخر هفته خبر داد و گفت: با توجه به شدت سرما از روز چهارشنبه پیشنهاد تعطیلی ادارات و دستگاه ها برای روز پنج شنبه مطرح می شود.
آخوندی همچنین به شرایط حاد بارندگی ابتدای امسال و خسارات وارده به استان اشاره و اضافه کرد: دو هفته بارش پشت سر هم در دو شهرستان زیرکوه و خوسف و همچنین تگرگ در سربیشه ، خسارت هایی به دنبال داشت که از همان ابتدای کار در وزارت کشور پیگیری و براساس برآوردهای اولیه حدود پنج میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت برآورد شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور، یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار تملک دارایی و 70 میلیارد تومان تنخواه اضطر اری به استان اختصاص یافت و اقدامات مدیریت بحران از جمله بازسازی و رفع مشکل 120 قنات انجام و رضایت نسبی حاصل شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری تاکید کرد: البته در کشور دو میلیارد و 570 میلیون تومان اعتبار تملک برای خسارات حوادث اختصاص یافت که از این مبلغ 47 درصد سهم خراسان جنوبی است . د رحوزه مسکونی هم اعتباری برای بازسازی واحدهای آسیب دیده اختصاص یافت که هنوز ابلاغ نشده و درخواست می شود که هر چه زودتر ابلاغ شود.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی