استان

بیرجند
بیانیه تجدید بیعت حسینی رِجنوک با مقام شامخ شهدا و رهبری

مردم ولایی و انقلابی روستای رِجنوک ظهر عاشورا علاوه بر سینه زنی برای شهدای کربلا بیانیه تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و شهدا قرائت کردند

نهبندان
فرهنگ عاشورا؛ رمز ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و استکبار

استاندار خراسان جنوبی فرهنگ عاشورا را رمز پایداری ملت ایران در برابر ظلم دانست و گفت: این فرهنگ الهام‌بخش مقاومت ملت‌ها شده و حتی آمریکا را در برابر ملت ایران به زانو درآورده است.

بیرجند
محدودیت های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در بیرجند اعلام شد

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان از محدودیتهای ترافیکی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بیرجند را اعلام کرد.

استان
تظاهرات جمعه‌های خشم و نصر در خراسان جنوبی برپا می شود

تظاهرات جمعه‌های خشم و نصر پس از اقامه نماز جمعه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

استان
تأکید استاندار بر تأمین آب شرب در ایام عزاداری؛ خدمات‌رسانی بی‌وقفه در سه روز آینده

استاندار خراسان جنوبی بر تأمین آب شرب در ایام عزاداری وخدمات‌رسانی بی‌وقفه در سه روز آینده تاکید کرد.

استان
رکوردشکنی مصرف برق در خراسان جنوبی؛ هشدار مدیرعامل برق برای مدیریت مصرف در تابستان ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در خصوص مصرف برق در خراسان جنوبی هشدار داد.

استان
اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با توجه به آغاز سفرهای تابستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از آماده سازی و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان با توجه به آغاز سفرهای تابستانی به منظور تسهیل در تردد مسافران و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

استان
طبس و دهسلم نهبندان با ثبت دمای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر، دومین مناطق گرم کشور گزارش شدند

کارشناس هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰ مرکز از ۱۲ مرکز شهرستان در خراسان جنوبی، حداکثر دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند و طبس و دهسلم نهبندان هم بعد از شهداد کرمان گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

دامپزشکی
54 اکیپ نظارتی آماده خدمات در ایام محرم

معاونت سلامت دامپزشکی استان گفت: 54 اکیپ نظارتی آماده خدمات در ایام محرم است.

بیرجند
آغاز پویش ملی اهدای خون در خراسان جنوبی؛ استقبال پرشور اهداکنندگان در ماه‌های محرم و صفر

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از آغاز پویش ملی اهدای خون همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد و گفت: این پویش تا پایان ماه صفر ادامه دارد. به گفته کامبیز مهدی‌زاده، بهار امسال بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر موفق به اهدای خون در استان شدند و بیش از ۶۰ درصد اهداکنندگان به‌صورت مستمر در این امر خیر شرکت می‌کنند.